40-årsjubileum och sommarmöte 2017

Förväntningarna inför klubbens jubileumsfirande var stort.

Fredagen började med samling kring de 7 Panharder som var där och incheckning på hotellet.

Några gäster hade inte varit med sedan klubben bildades 1977.

På rummen väntade en överraskning i form av en minnesbok över de 40 år som gått.

En mycket uppskattad present enligt flera.

På kvällen bjöds vi på rimmad lax och dillstuvade potatis. Vi hade som vanligt

trevligt och glädjen var stor över att äntligen få träffas igen.

Lördagen började med samling utanför hotellet och promenad till Gamla torg. Där hade vi ställt upp

våra Panharder och Mariestads tidning var på plats för dokumentation och intervju. Peter tog hand

om journalisten och vi andra gjorde en guidad stadsrundvandring. Guiden var mycket engagerad

och visade upp staden från en historisk sida. I kyrkan fick vi ytterligare information om hur kyrkan,

staden och Sveriges kungarike växte fram.

Vid lunchtid tog vi plats i bilarna och körde norr ut. Vi stannade för lunch på "Bryggan" en restaurang

som ligger mycket naturskönt vid Vänerns strand. Efter lunch körde vi vidare på små vägar i ett

naturskönt  Västergötland. Målet var Mercedesmuseet i Lyrestad som en av klubbens medlemmar

byggt upp.

Här fanns fantastiska bilar, möbler och leksaker, men även Arne Svenssons replica av Panhard 1891.

När vi fått vårt lustmäte stillat bjöds på fika, kaffe med hembakat.

På kvällen togs den sedvanliga Panharddrinken och där bjöds på överraskning. Margareta Svensson

var inbjuden till kvällens fest till allas glädje. Sedan tog vi oss ner till middagen som bjöd på

enbärsmarinerad oxcarpaccio med picklade senapsfrön, saltrostade betor och hasselnötter samt

senapskräm till förrättoch till huvudrätt torskrygg eller entrcote. Till dessert åt vi crème brylé med

myntade bär, rostad choklad och hallonkrisp. Maten var utsökt. Efter maten underhöll och berättade

Ulla-Britt, en dam från Mariestad. Hon drog ner många glada skratt. Bo Bjerkborn visade en mycket

trevlig presentation av bilder från tidigare sommarmöten. Mycket uppskattat och vi och bilarna såg ju

alla precis ut som förr!

Efter söndagens frukost och avslutat styrelsemöte var det dags att ta farväl av vår härliga Panhardfamilj

för den här gången. Vi ses igen i Motala den 17 februari 2018.

För er som skulle vilja köpa jubileumsboken har vi några få exemplar kvar till en kostnad av 225 kr.